שלום, אני אליאור מור יוסף ואני עובד סוציאלי מוסמך (MSW) שמתמחה בטיפול בילדים, בני נוער והורים. אני עוזר לילדים ובני נוער שמרגישים שהם לא מספיק טובים ושאף אחד לא אוהב אותם. אני מלמד אותם להאמין בעצמם ולהתחיל להרגיש שהם יותר אהובים ויותר מוצלחים באמצעות טיפול רגשי פרטני וקבוצתי שמותאם לילדים ובני נוער במגוון כלים טיפוליים: פסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית CBT, טיפול דיאלקטי-התנהגותי DBT, טיפול טיפול בגישת קבלה ומחויבות ACT, טיפול בגישה התייחסותית, טיפול באומנות, טיפול בגישה מודעת הקשר, טיפול בעזרת בעלי חיים, טיפול בהורות והדרכת הורים.
הטיפול איתי מציע לילדים ולבני הנוער מקום בטוח, תומך ולא שיפוטי בו הם חוקרים את המחשבות והרגשות שלהם ומקבלים כלים שעוזרים להם להתגבר על קשיים ביום יום והופכים אותם לילדים ולילדות שמאמינים בעצמם ומפתחים מסוגלות וחוסן, שמצליחים להגשים את עצמם ולהצליח להיות תלמידים מצטיינים, להגיע להישגים ולהשתלב עם חברים בבית הספר ובקהילה
ארגז הכלים אותו מקבלים הילד או הילדה במסגרת הטיפולית ילווה אותם לכל אורך חייהם, ויעזור להם להגיע להישגים ולא להישאר תקועים בתבניות מחשבתיות ורגשיות שמגבילות אותם.
המטרה של טיפול רגשי לילדים היא לעזור להם להצליח להתמודד עם מכשולים ומשברים אישיים ומשפחתיים, להגשים את עצמם, להתפתח ולצמוח באופן מיטבי, לקבל כלים מועילים לחיים ולפתור סוגיות ובעיות שמקשות עליהם להשתלב ולהרגיש חלק מכולם.
טיפול בילדים חשוב להתפתחות התקינה שלהם. בזמן שהם עדיין צעירים, קל יותר להביא לשינוי משמעותי במצבם, וככה לעזור להם להתפתח באופן טוב יותר ולתפקד היטב גם בבגרות.
באמצעות טיפול רגשי שמותאם לילדים אפשר לעזור להם להתמודד עם משברים משפחתיים, עם שינויים בחיים כמו מעבר דירה או התמודדות עם פרידות, סוגיות חברתיות וקשיים בבית הספר, עם הפרעות בהתנהגות ובמצב-הרוח ועוד.
תחילה נגדיר יחד את המוקד הטיפולי ואת המטרות הטיפוליות ובהמשך נתקדם לעברן בצעדים מכוונים. התהליך הטיפולי יכלול שיטות טיפוליות כמו טיפול קוגניטיבי התנהגותי, דמיון מודרך, משחק, אומנות, יצירה או שילוב של בעלי חיים.
בטיפול נתמקד בסוגיות שמעסיקות את המתבגר או המתבגרת ונתקדם ביחד לפיתוח יכולת התמודדות מוצלחת עם סוגיות אלה.
טיפול רגשי לבני נוער מתקיים בסביבה בטוחה, פתוחה ומאפשרת, בה יכולים המתבגרים לשתף את החוויות העוברות עליהם באופן חופשי לחלוטין ולרכוש כלים שישמשו אותם בבגרות. הטיפול כולל מגוון כלים טיפוליים: טיפול באמנות, טיפול בעזרת משחקים וטיפול קוגניטיבי-התנהגותי.
בני נוער מרגישים לפעמים שלא מבינים אותם, שהם לבד ושאין להם את מי לשתף. מכיוון שהם עדיין מצויים בשלב של גיבוש הזהות וחקירה ועדיין לא הגיעו לבגרות מלאה, הם עשויים להתקשות להכיל את הרגשות העוצמתיים שלהם. באמצעות טיפול רגשי למתבגרים ומתבגרות אפשר לעזור להם לצלוח משברים חברתיים, משברי זהות, ללוות אותם סביב סוגיות של מגדר ונטייה מינית, לגלות את הכוחות הטמונים בהם, לשפר את הביטחון העצמי ואת הדימוי העצמי, להתמודד עם הפרעות רגשיות ועוד.
במפגשים הטיפוליים נזהה יחד מה הם האתגרים שאיתם אתם מתמודדים, מה החלום שלכם כהורים ואיך הכי נכון שתפעלו כדי שאתם ומשפחתכם תהיו מאושרים.
הורות היא אחד התפקידים המאתגרים בעולם המודרני, במיוחד במציאות המשתנה של המאה העשרים ואחת. בשנים האחרונות גוברת המודעות לטיפול בהורות, להדרכת הורים ולהבנת עולמם הסוער של הילדים ובני הנוער. במפגשים נתרגל תקשורת מקרבת במטרה לעזור לכם ההורים, להתמודד עם אתגרי השגרה ולהצליח לתרגם את הכוונות הטובות וההשקעה שלכם לפעולות מיטיבות מול ילדכם. אני מאמין בגישה פתוחה ומכבדת, ללא שיפוטיות כלפיכם כהורים. ולכן, נחשוב יחד איך הכי נכון שתפעלו עבורכם ועבור המשפחה שלכם אך התהליך יהיה מכבד, מאפשר ונטול שיפוטיות.
מטרתו של טיפול רגשי לילדים היא לעזור לילד לצלוח מכשולים ומשברים אישיים ומשפחתיים, לעזור לו להגשים את עצמו, להתפתח ולצמוח באופן מיטבי, לרכוש כלים מועילים לחיים ולפתור סוגיות ובעיות שמקשות על השתלבותו בחיים תקינים. טיפול בילדים חשוב להתפתחות התקינה של הילד. בזמן שהוא עדיין צעיר, קל יותר להביא לשינוי משמעותי במצבו, וכך לעזור לו להתפתח באופן טוב יותר ולתפקד היטב גם בבגרותו. ארגז הכלים שאותו הוא מקבל במסגרת הטיפולים ילווה אותו לכל אורך חייו, ויעזור לו להגיע להישגים ולא להישאר תקוע בתבניות מחשבתיות ורגשיות שמגבילות אותו. באמצעות טיפול רגשי שמותאם לילדים אפשר לעזור לילד להתמודד עם משברים משפחתיים, עם שינויים בחיים כמו מעבר דירה או התמודדות עם פרידות, סוגיות חברתיות וקשיים בבית הספר, עם הפרעות בהתנהגות ובמצב-הרוח – ועוד. תחילה נגדיר יחד את המוקד הטיפולי ואת המטרות הטיפוליות ובהמשך נתקדם לעברן בצעדים מכוונים. הטיפולים יכללו לרוב התערבויות טיפוליות כמו דמיון מודרך, משחק, יצירה או שילוב של בעלי חיים, במטרה לעזור לילד להביע את עצמו גם ללא מילים.
טיפול רגשי לבני נוער מתקיים בסביבה בטוחה, פתוחה ומאפשרת, בה יכול המתבגר לשתף את החוויות שעוברות עליו באופן חופשי לחלוטין ולרכוש כלים שישמשו אותו בבגרות. הטיפול כולל מגוון כלים טיפוליים: טיפול באמנות, טיפול פסיכו-דינאמי וטיפול קוגניטיבי-התנהגותי. בני נוער מרגישים לפעמים שלא מבינים אותם, שהם לבד ושאין להם את מי לשתף. מכיוון שהם עדיין מצויים בשלב של גיבוש הזהות ועוד לא הגיעו לבגרות מלאה, הם עשויים להתקשות להכיל את הרגשות העוצמתיים שלהם. בטיפול נתמקד בסוגיות שמעסיקות את המתבגר ונתקדם ביחד אל עבר יכולת להתמודדות מוצלחת עם הסוגיות הללו. דרך טיפול רגשי למתבגרים אפשר לעזור למתבגר לצלוח משברים חברתיים, משברי זהות, לסייע בסוגיות של מגדר ונטייה מינית, לעזור לו לגלות את הכוחות הטמונים בו, לשפר את הביטחון העצמי ואת הדימוי העצמי שלו, להתמודד עם הפרעות רגשיות – ועוד.
הורות היא אחד התפקידים המאתגרים בעולם המודרני, במיוחד במציאות המשתנה של המאה העשרים ואחת. בשנים האחרונות גוברת המודעות לטיפול בהורות, להדרכת הורים ולהבנת עולמם הסוער של הילדים ובני הנוער. במפגשים הטיפוליים נזהה יחד מה הם האתגרים עמם אתם מתמודדים, מה החלום שלכם כהורים וכיצד הכי נכון שתפעלו כדי שאתם ומשפחתכם תהיו מאושרים. נתרגל תקשורת מקרבת במטרה לסייע לכם להתמודד עם אתגרי השגרה ולהצליח לתרגם את הכוונות הטובות ואת ההשקעה שלכם לפעולות מיטיבות בחינוך ילדכם.
טיפול קוגניטיבי־התנהגותי הוא סוג של טיפול רגשי ממוקד מטרה ומוגבל בזמן. CBT הוכח כיעיל בטיפול במגוון של בעיות אצל ילדים ובני נוער ביניהן: דיכאון, OCD, הפרעות חרדה שונות כמו פוביות, הפרעה פוסט־טראומטית, הפרעות אישיות, והפרעות אכילה.
הגישה מציעה לצאת מגבולות החשיבה הבינארית המפרידה בין טראומה לחוסן ובין נורמלי ללא נורמלי. טיפול בגישה זו לוקח בחשבון את מציאות החיים שלנו במגוון חברתי, תרבותי, פוליטי, מגדרי, דתי, ערכי ועוד. לפי גישה זו התהליך הטיפולי יכלול אנושיות, קרבה, פתיחות, כבוד, דיבור בגובה העיניים, בשפה ברורה ובלי שיפוטיות. הגישה מדגישה את המסר כי האישי הוא פוליטי ואת ההשפעה של מבנים חברתיים ופוליטיים על החוויה האישית שלנו. כך למשל מצבים שנחשבו כאישיים, למשל יציאה מהארון או הפרעות אכילה, מושפעים ונוצרים מנורמות פוליטיות, תרבותיות, מגדריות וחברתיות.
הגישה מציעה לצאת מגבולות החשיבה הבינארית המפרידה בין טראומה לחוסן ובין נורמלי ללא נורמלי. טיפול בגישה זו לוקח בחשבון את מציאות החיים שלנו במגוון חברתי, תרבותי, פוליטי, מגדרי, דתי, ערכי ועוד. לפי גישה זו התהליך הטיפולי יכלול אנושיות, קרבה, פתיחות, כבוד, דיבור בגובה העיניים, בשפה ברורה ובלי שיפוטיות. הגישה מדגישה את המסר כי האישי הוא פוליטי ואת ההשפעה של מבנים חברתיים ופוליטיים על החוויה האישית שלנו. כך למשל מצבים שנחשבו כאישיים, למשל יציאה מהארון או הפרעות אכילה, מושפעים ונוצרים מנורמות פוליטיות, תרבותיות, מגדריות וחברתיות.
טיפול באומנות מאפשר לילדים להביע את עצמם באופן יצירתי ולא רק דרך מילים ומסייע לגשר על הפערים שבין העולם הפנימי לחיצוני. טיפול בכלים אומנותיים כולל: היכרות בכלים יצירתיים, אבחון ציורי דימויים, קלפים טיפוליים, יצירה, ציורי משפחה וקבוצה, למידת מיומנויות חברתיות ועוד.
טיפול בגישת הצמיחה הפוסט-טראומטית – על פי גישה זו הכאב האנושי הוא חלק בלתי נפרד מהחיים. אבל בהינתן התנאים הדרושים, הוא יכול להוות מרחב לצמיחה והתפתחות. המצוקה המתעוררות בנו בעקבות משבר מתניעה תהליך של עיבוד והערכה מחדש של הנחות היסוד שהיו בנו קודם. לילדים ומתבגרים יש יכולת להתמודד, ואף לצאת מחוזקים ממצוקות ומשברי חיים עיקר הטיפול בגישת הצמיחה הפוסט טראומתית עם ילדים ומתבגרים הוא טיפוח יכולתם להפקת "המיטב" מהקשיים. הגישה מדגישה את חשיבות השייכות, גילוי הכוחות, היכולת להתארגן מחדש לאחר משבר, להוסיף משמעות ייחודית לחיים ולספר מחדש את סיפור החיים.
טיפול קוגניטיבי התנהגותי הוא סוג של טיפול רגשי ממוקד מטרה ומוגבל בזמן. שיטת הטיפול הקוגניטיבית התנהגותית, Cognitive behavioural therapy, מדגישה את השילוב בין קוגניציה (חשיבה), פעולה והתנהגות. בגישה זו המטפל הוא שותף פעיל בטיפול, ישיר, אקטיבי וגלוי. זה טיפול מכוון מטרה וממוקד ולכן, המטפל והמטופל, בתהליך משותף, קובעים מטרות טיפוליות ספציפיות. המטרה העיקרית של CBT היא לעזור למטופל להוביל שינוי בדפוסי חשיבה והתנהגות ובכך לשפר את איכות חייו.
הגישה מציעה לצאת מגבולות החשיבה הבינארית המפרידה בין טראומה לחוסן ובין נורמלי ללא נורמלי. טיפול בגישה זו לוקח בחשבון את מציאות החיים שלנו במגוון חברתי, תרבותי, פוליטי, מגדרי, דתי, ערכי ועוד. לפי גישה זו התהליך הטיפולי יכלול אנושיות, קרבה, פתיחות, כבוד, דיבור בגובה העיניים, בשפה ברורה ובלי שיפוטיות. הגישה מדגישה את המסר כי האישי הוא פוליטי ואת ההשפעה של מבנים חברתיים ופוליטיים על החוויה האישית שלנו. כך למשל מצבים שנחשבו כאישיים, למשל יציאה מהארון או הפרעות אכילה, מושפעים ונוצרים מנורמות פוליטיות, תרבותיות, מגדריות וחברתיות.
בעלי החיים מסייעים ליצירת הקשר והקרבה בתהליך הטיפולי ותורמים לתחושת הביטחון אצל הילד שנמצא בטיפול. בזכות הקשר עם בעלי החיים חלקים מעולמו הפנימי של הילד מתגלים ובעל החיים מהווה כלי השלכתי לרגשות, למחשבות, לחוויות ולתחושות שלו.
טיפול באומנות מאפשר לילדים להביע את עצמם באופן יצירתי ולא רק דרך מילים ומסייע לגשר על הפערים שבין העולם הפנימי לחיצוני. טיפול בכלים אומנותיים כולל: היכרות בכלים יצירתיים, אבחון ציורי דימויים, קלפים טיפוליים, יצירה, ציורי משפחה וקבוצה, למידת מיומנויות חברתיות ועוד.
טיפול במשחק הוא סוג של טיפול רגשי לילדים, הוא מאפשר לילדים שמתקשים לדבר בפתיחות על מה שהם חושבים ומרגישים או לבטא את הקשיים שלהם בפני ההורים או המבוגרים האחראיים כמו המורה או המטפל הרגשי. טיפול בעזרת משחק עוזר לילדים לחקור רגשות, להתמודד עם טראומות וכאבים, ללמוד כלים להתמודדות עם קשיים ולקבל שייכות וביטחון עצמי. לפעמים טיפול במשחק יכול להיראות לחלק מהאנשים מהצד כמו זמן משחק רגיל, המשחק מאפשר לילד לבטא את עצמו באופן טבעי, כולל הקשיים שלו, וגם ללמוד איך להתמודד ולהתגבר. הזירה המשחקית היא הזירה בה הילדים מתנסים, הכי הרבה, בקשרים חברתיים, בהתמודדות עם הפסד וביכולת לגלות רגישות ואמפתיה לאחרים. לכן טיפול במשחק חשוב מאוד. בנוסף, ילדים לא תמיד אוהבים לשבת ולדבר ולכן המשחק מאפשר להם להנות מצד אחד ובמקביל ללמוד כלים ולפתח מסוגלות ואמונה עצמית
פסיכותרפיה התייחסותית מאמינה שהילד מתעצב לא רק בתוך יחסים ספציפיים, כי אם במסגרת מכלול חברתי. במובן הזה, לתפיסות חברתיות יש כוח והשפעה על האופן שבו הוא מתפתח ותופס את עצמו. ההתמקדות היא בתפקיד של מערכות היחסים בחייו של הילד כגורם משפיע מרכזי על המערכת הנפשית שלו. המטפל והילד משחזרים יחדיו מצבים בין אישיים מחיי היום-יום של הילד ומתאפשרת הבנה וחקירה של קשת הרגשות שצפים ועולים. כך הילד לומד על עצמו ועל קשייו ביחסיו עם הסובבים אותו במסגרות השונות של חייו. הנחה חשובה נוספת של הגישה מתייחסת למידת הידע של הילד לעומת הידע של המטפל. הגישה מתאפיינת במידה רבה של צניעות – היא מתרחקת מאוד מדמות המטפל המומחה, ה"יודע כל". הגישה משלבת תיאוריות חברתיות בטיפול, כגון תיאוריות פמיניסטיות וביקורות פוסט מודרניסטיות.
אני עובד סוציאלי מוסמך (MSW) עם התמחות קלינית בטיפול בילדים, בני נוער והורים. אני מטפל בעזרת בעלי חיים וכעת במהלך לימודי ההסמכה בפסיכותרפיה CBT לילדים ונוער
משנת 2018 אני מטפל בילדים ובני נוער שמתמודדים עם משברים, במסגרות שונות, ביניהן שירות בתי הסוהר, פנימייה פוסט אשפוזית לנוער, בית ספר לנוער במצבי סיכון, היחידה לקידום נוער, מרכז קשר הורה-ילד והאגף לשירותים חברתיים (רווחה) כעובד סוציאלי לילדים עם צרכים מיוחדים. אפשר לקרוא כאן, בהרחבה, על הרקע והניסיון המקצועי שלי
ילדים ובני נוער בגילאי 5-18
50 דקות
350 ש"ח לפגישה
כן. לא כולם מתחברים לחיות וזה מאוד טבעי. במקרים של חרדה גבוהה מאוד עדיף לבחור בטיפול אחר. הטיפול איתי מתקיים בחדר טיפולים שבו נמצאות חלק מהחיות. הן מתגוררות בכלובים, בטרריומים, בבתים ובמסתורים, הן לא מסתובבות חופשי ולא יכולות לצאת בעצמן. אם רוצים, אפשר להוציא אותן, לפגוש אותן, להרגיש וללטף. הטיפול לא מחייב מגע או קשר עם החיות אבל הן נמצאות בסביבה
אני מאמין שכל ילד הוא ייחודי, ואין גישה טיפולית אחת שמתאימה לכולם. זו הסיבה שבטיפול אני עובד יחד עם הילדים וההורים כדי להבין מה הם הצרכים שלהם, המטרות שלהם וההעדפות שלהם, ומתאים את גישת הטיפול בהתאם. ביחד, אנחנו חוקרים את המחשבות, הרגשות וההתנהגויות, במטרה לשפר את ההתמודדות הרגשית ואת ההסתגלות למצב, להעניק תמיכה רגשית וכלים פרקטיים. אני מטפל בגישה אינטגרטיבית (משולבת), הטיפול איתי מותאם לכל ילד בהתאם לצרכיו תוך שילוב כלים וטכניקות מגישות טיפול שונות
אני מאמין שנושאים מסוימים מצריכים מומחיות ייחודית. אני לא עוסק במתן אבחונים או אבחנות כי עובדים סוציאליים לא מוסמכים לאבחן. בנוסף, אני לא מתמחה בטיפול במבוגרים ולכן לא מטפל במבוגרים. כמו כן, אני לא עוסק בכתיבת חוות דעת בענייני משמורת והסדרי ראייה, אני לא עוסק בטיפול בעבריינות של בני נוער, עבירות מין ותחומי התקון. נוסף על כך אני לא מטפל בגיל הרך (מתחת לגיל 5) ואני לא מטפל בהרטבת לילה והתלכלכות. דבר נוסף, אני לא מטפל בסוגיות של גמילה מחומרים ממכרים והתמכרויות שונות
אני רואה את התהליך הטיפולי כמסע משותף שכולל בתוכו קשר מיטיב, קרוב, אכפתי, מכבד, שעוזר לילד להתקדם מנקודה אחת לנקודה אחרת. לתפיסתי, ההצלחה של התהליך הטיפולי מוגדרת על פי ההרגשה האישית של הילד כאשר הוא מתחיל להרגיש טוב יותר ושדברים מתחילים להשתנות
במפגשים הטיפוליים נעבוד יחד על המטרות הטיפוליות שבחרנו מההתחלה. נתייחס לכל שינוי קטן או הצלחה קטנה כמשהו משמעותי מאוד בטיפול וככה נתקדם אל עבר השינוי. בחלק מהמפגשים אני, כמטפל, מתערב כמה שפחות ומאפשר לילד להתבטא באופן שנכון לו, במקרים אחרים אסתכל על ההתנהגות שלו כשהוא משחק, יוצר או מרגיש את בעל החיים, במפגשים אחרים אהיה פעיל יותר ואתערב, אשקף, אציע כלים מעשיים, אתעניין, ואגיב. הכל לפי קצב ההתפתחות של התהליך הטיפולי.
במקביל אני מלווה את ההורים, בפגישות של אחת לחודש, ועוזר להם להבין איך הם יכולים לעזור לילד שלהם כדי שיהיה להם ולו טוב
אי אפשר להגיד מראש כי כל מקרה הוא ייחודי אבל בדרך כלל בין מספר חודשים ועד לתקופות ארוכות יותר ולפעמים אפילו למספר שנים. כל מקרה לגופו