מאגר מידע

מאמרים עם ידע ותובנות שאספנו מהשטח על הערכה עצמית, מיומנויות חברתיות, גישה מודעת הקשר וספרות מקצועית ועוד

איך נעזור לילדים עם נטייה לחשיבה רגשית?

איך אנחנו יכולים לעזור לילדים שלנו להרגיש טוב יותר עם עצמם? במאמר הזה כתבתי על בעיה נפוצה שנקראת "חשיבה רגשית". זה קורה כשילדים חושבים שמה שהם מרגישים הוא תמיד נכון. למשל, אם ילד מרגיש טיפש, הוא חושב שהוא באמת טיפש. אם אתם רוצים לעזור לילדים שלכם להרגיש יותר טוב עם עצמם כדאי שתלמדו אותם לחשוב בצורה יותר בריאה כדי להעצים אותם ולשפר את הדימוי העצמי שלהם

לקריאה »

"אני דפוק" מסרים לילדים שממזערים את הטוב ומגדילים את הרע בעצמם

מה קורה כשילדים נוטים להגזים בחשיבות שהם נותנים לטעויות קטנות? המאמר הזה מתמקד בתופעת ההעצמה והמזעור – נטייה להמעיט בחיובי ולהגדיל את השלילי. המאמר מסביר איך טעות החשיבה הזו משפיעה על הביטחון העצמי של ילדים, ומציע דרכים מעשיות לעזור להם לפתח גישה מאוזנת יותר. אם אתם הורים, מחנכים, או פשוט מתעניינים בהתפתחות רגשית של ילדים, המאמר הזה מספק תובנות חשובות ועצות מעשיות שיכולות לשנות חיים.

לקריאה »

"אני לא אצליח" ככה נעזור לילד שמנבא עתיד רע וקורא מחשבות של אחרים

הילד שלכם לפעמים חושב מחשבות כמו "בטוח כולם חושבים שאני מוזר" או "אני בטוח אכשל במבחן הזה"? זו טעות חשיבה שנקראת "הסקת מסקנות", היא נפוצה אצל ילדים ובני נוער, וגורמת להם להרגיש ממש רע עם עצמם. כשהם "קוראים מחשבות" של אחרים או "מנחשים" שדברים רעים יקרו, בלי שיש להם באמת מושג, הם מייצרים לעצמם מציאות שלילית שרק פוגעת בהם. חשוב שנוביל את הילדים לחשוב בצורה יותר מאוזנת כדי שהם ירגישו יותר טוב עם עצמם ויפתחו לעצמם יותר הזדמנויות להתנסות ולמידה. צירפתי במאמר הזה המון דוגמאות מהחיים כדי שתבינו את המחשבות השליליות האלו ותלמדו איך להתמודד איתן

לקריאה »

"אני סתם" – ככה נעצים ילד שרואה את הדברים הטובים כמקריים

"אני סתם" – שמעתם את הילד שלכם אומר משהו כזה כשקיבל מחמאה? זוהי "פסילת החיובי", טעות חשיבה נפוצה שפוגעת בהערכה העצמית של ילדים ובני נוער. במאמר הזה, אסביר איך ילדים ובני נוער רואים את ההצלחות שלהם כמשהו שקורה במקרה ואת הכישלונות שלהם כמשהו מהותי וכחלק מהם. נלמד לזהות את הדפוס הזה ונבין איך אפשר לעזור לילדים שלנו להעריך את עצמם נכון יותר. מ-"זה סתם" ל-"השקעתי והצלחתי" – שינוי קטן בצורת החשיבה יכול לחולל שינוי גדול בביטחון העצמי של הילדים שלכם!

לקריאה »

"נפלתי על מורות דפוקות" ככה נעזור לילדים עם נטייה להתמקד רק ברע

שמעתם את הילד שלכם אומר "נפלתי על מורות דפוקות" או "לא עשיתי כלום השבוע"? זו דוגמה לצורת חשיבה של "מסנן מנטלי", נטייה להתמקד רק ברע – אחת מטעויות החשיבה שפוגעות בהערכה העצמית של ילדים ובני נוער. במאמר הזה, אסביר איך לזהות את הנטייה הזו לחשיבה שלילית ואתן כלים מעשיים שיעזרו לכם ללמד את הילדים לחשוב בצורה מאוזנת יותר. מדהים לגלות איך שינוי קטן יכול לעשות הבדל גדול בתפיסה ובהרגשה שלנו.

לקריאה »

למה בחרנו בכלבנות מתועדת?

האם שמעתם פעם שלגדל כלבים גזעיים זה לא מוסרי? במאמר הזה, אני חושף את המורכבות שמאחורי הנושא. מתוך ניסיון אישי ומחקר מעמיק, אני מסביר למה בחרנו בכלבנות מתועדת ומפרק כמה מיתוסים נפוצים. האם עמותות לאימוץ כלבים באמת פותרות את הבעיה? האם כלבים מעורבים תמיד יותר בריאים? ומה באמת עומד מאחורי הסיסמה "כלב לא קונים, מאמצים"? אם אתם מתעניינים בנושא או סתם אוהבים כלבים, המאמר הזה יאפשר לכם ללמוד על הנושא

לקריאה »

"תמיד אני לא מצליח" ככה נעזור לילדים עם חשיבה מכלילה

יצא לכם לשמוע את עצמכם או את הילדים שלכם אומרים "תמיד", "אף פעם", או "כולם" יותר מדי? מסתבר שחשיבה מכלילה כזו יכולה לפגוע בהערכה העצמית ובביטחון העצמי של הילדים. כי אם אני תמיד גרוע ואם כלום לא מצליח לי, איך ארגיש טוב עם עצמי? במאמר הזה תגלו איך מילים קטנות משפיעות על איך שהילדים שלנו מרגישים וחושבים כלפי עצמם ותקבלו כלים מעשיים ופשוטים שיעזרו לכם לשפר את הדרך שבה אתם והילדים שלכם חושבים ומדברים. מדובר בשינוי קטן שאפשר לאמץ והוא יכול לעשות הבדל גדול בהערכה העצמית וביטחון העצמי של הילדים.

לקריאה »

10 טעויות חשיבה נפוצות שגורמות לפגיעה בהערכה העצמית של ילדים

טעויות חשיבה מובילות לפגיעה בהערכה העצמית וביטחון העצמי של ילדים. טעויות חשיבה הן למשל חשיבה של "הכל או כלום", הכללות, ביטול של הדברים הטובים, נטייה לקחת על עצמו אחריות מוגזמת לדברים ועוד. כשתכירו את טעויות החשיבה האלו ותזהו איזה מהן מאפיינות את הילד שלכם תדעו "להצביע" על המקומות שבהם יהיה טוב אם הילד יעשה שינוי ויתחיל לחשוב בצורה נכונה ומאוזנת יותר, ככה הוא יקבל חיזוק משמעותי לערך העצמי שלו ויפסיק לחשוב שהוא לא אהוב ולא מוצלח

לקריאה »

"אני לא טוב בכלום" – ככה תשפרו את ההערכה העצמית של ילדים עם חשיבת "הכל או כלום"

חשיבה של "הכל או כלום" גורמת לילדים לראות את העולם במונחים של טוב מוחלט ורע מוחלט ובדרך כלל פוגעת בהערכה העצמית שלהם. דרך שינוי גישה מצידנו והכוונה לחשיבה מאוזנת יותר נוכל לעזור לילדים להבין שאין דבר כזה שחור או לבן וככה הם ילמדו שהחיים מורכבים ויצליחו לפתח תפיסה גמישה יותר כלפי המציאות וגם כלפי עצמם כדי שהם יוכלו להרגיש שהם מוצלחים ואהובים גם כשלא הכל מושלם וגם כשלא הכל הולך חלק בחיים

לקריאה »

זה בסדר להשתמש בבעלי חיים לצורך טיפול רגשי? תלוי את מי שואלים

מול הביקורות ההולכות וגוברות מצד ארגוני זכויות בעלי חיים נגד השימוש בבעלי חיים בטיפול רגשי, אנסה להסביר למה לדעתי הקשר בין האדם לבעל החיים בטיפול רגשי הוא לא נצלי אלא הדדי וכולל שמירה על רווחת בעלי החיים. אעסוק במורכבות המוסרית של הנושא הזה, ואציע שבמקום להימנע מכל קשר עם בעלי חיים מחשש לפגיעה בהם וניצול, נשאף ליצור קשרים מוסריים ומכבדים עם בעלי החיים ולדעתי זה אפשרי בהחלט

לקריאה »

מה הוא מודל אפר"ת ואיך הוא יכול לעזור לילדים לשפר את ההרגשה שלהם?

כל כאב רגשי שאנחנו מרגישים נובע מהפרשנות שלנו לאירועים שקורים במציאות סביבנו ולא מהאירועים עצמם. ברגע שנלמד להבדיל בין אירוע אובייקטיבי שקורה במציאות לבין הפרשנות האישית שלנו למה שקורה, נוכל להרגיש טוב יותר ולהגיב בצורה מאוזנת ומודעת יותר. המאמר עוסק במודל אפר"ת (אירוע, פרשנות, רגש, תגובה), שעוזר לנו לזהות ולשנות את המחשבות האוטומטיות שלנו ושל ילדינו וככה להרגיש טוב יותר ולשמור על קשרים טובים עם אחרים

לקריאה »

תפקיד הרגשות

לא תמיד ילדים יודעים מה הם מרגישים, חשוב שהם יידעו מה התפקיד של כל רגש ורגש כי ככה הם יוכלו לזהות מה הם מרגישים ולפעול בהתאם

לקריאה »