מאגר מידע

מאמרים עם ידע ותובנות שאספנו מהשטח על הערכה עצמית, מיומנויות חברתיות, גישה מודעת הקשר וספרות מקצועית ועוד

הקשבה פעילה

מה היא הקשבה פעילה לילדים ולבני נוער ולמה היא חשובה?

מה היא הקשבה פעילה לילדים ולבני נוער ולמה היא חשובה? לא מדובר רק בלשמוע את המילים שהם אומרים, אלא בניסיון שלנו להבין, בעיקר, את מה שלא נאמר ולנסות לתת לילדים מקום לבטא את מה שהם מרגישים, להתמודד עם הבעיות שלהם בעצמם וללמוד לקחת אחריות על מה שקורה להם בחיים. הקשבה פעילה יכולה לעזור לנו לשנות את מערכת היחסים שלנו עם הילדים ולעזור להם להתפתח ולהיות מבוגרים שבטוחים בעצמם ומאמינים ביכולת שלהם להתמודד עם בעיות ולפתור אותן. המאמר מכיל כלים וטיפים מעשיים לשיפור התקשורת עם הילדים שלנו

לקריאה »
השמנת יתר אצל ילדים ונוער

התמודדות עם רגשי נחיתות בעקבות השמנת יתר אצל ילדים ובני נוער

כולנו רוצים שהילדים שלנו יצליחו בחיים ולכן אנחנו מעודדים אותם או מעירים להם. לפעמים אנחנו רוצים "לדחוף" אותם אבל אנחנו מפחדים לפגוע בהם או להעליב אותם. במיוחד אם הם שמנים או שונים מאחרים. מה קורה אז? איך נוכל לתמוך בילדים שלנו, לחזק את ההערכה העצמית שלהם ולעזור להם להתמודד מול החברים והסביבה בלי לפגוע להם בביטחון העצמי ובהערכה העצמית? המאמר מכיל כלים מעשיים ואפילו סרטוני טיקטוק שיעזרו לכם ללמוד איך להתמודד עם רגשי נחיתות והערכה עצמית נמוכה אצל ילדים ובני נוער שמנים

לקריאה »
אליאור מור יוסף

למה מלאכת צמיחה? הסבר על איך מלאכת צמיחה נולדה

כולנו רוצים לדעת איך לבחור קריירה שאנחנו אוהבים ולדעת מה מניע אותנו ומה גורם לנו לסיפוק. נראה לי שמצאתי את שלי. אם אתם רוצים לקרוא סיפור מרגש על אדם שהגשים את חלומו וכיום הוא עוזר לילדים אחרים לעשות את זה, אתם מוזמנים לקרוא את הסיפור שלי. אני מספר איך אני, כיזם צעיר, עברתי תהליך של חיפוש עצמי וגיבוש חזון, שהוביל אותי להקים מיזם טיפולי לתלמידים במערכת החינוך ולפתח גישה ייחודית לעבודה עם תלמידים עם הערכה עצמית נמוכה, תוך שימוש בגישה מודעת הקשר. אני מקווה שהסיפור שלי יתן השראה, למי שיקרא אותו, ויעזור לו לבחור בקריירה מלאה בסיפוק ובמשמעות. בהצלחה!

לקריאה »
גישה מודעת הקשר

איך נוכל לעזור לתלמידים באמצעות גישה מודעת הקשר?

כלים מעשיים לצוותי החינוך והטיפול מתוך גישה מודעת ההקשר המתמקדת בהבנת ההקשרים הרחבים המשפיעים על חיי התלמידים. גישה מודעות הקשר יכולה לעזור לנו: לזהות את הכוחות והיכולות הייחודיים של כל תלמיד, להצליח לתקשר עם התלמידים בצורה רגישה ומכבדת יותר, לקדם צדק חברתי ושוויון, לעזור לתלמידים להאמין ביכולת של עצמם להצליח בלימודים ובחיים

לקריאה »
גישה מודעת הקשר

מה ההבדל בין גישה מודעת הקשר לבין גישות של רגישות תרבותית?

גישות טיפוליות וחינוכיות רבות מתמקדות כיום ברגישות תרבותית, מתוך הנחה שידע על תרבויות שונות יביא לעבודה יעילה יותר מול התלמידים. עם זאת, גישה מודעת-הקשר מציעה מסגרת רחבה יותר, תוך התחשבות במגוון הקשרים המשפיעים על חיי התלמיד וסביבתו, מעבר לתרבות בלבד

לקריאה »
גישה מודעת הקשר

מהי גישה מודעת הקשר להתערבויות עם תלמידים במערכת החינוך?

מהי גישה מודעת הקשר בחינוך ובטיפול בילדים ובני נוער ואיך היא יכולה לעזור לנו להבין טוב יותר את הקשיים של התלמידים שלנו? חשוב שנכיר את הגישה מודעת ההקשר כי ככה נוכל להציע התערבויות וכלים לשינוי, עבור התלמידים שלנו באופן רגיש, מכבד ונעים, בלי שנרגיש שאנחנו מאבדים את התלמידים שלנו או לא מצליחים לעזור להם בצורה אמיתית, שמבינה אותם ואת החוויה האישית שלהם

לקריאה »
חוג או טיפול?

חוג או טיפול?

איך נספר לילד שלנו שהוא הולך לטיפול? חשוב בכלל שנשתמש במילה הזו "טיפול"? ואם אנחנו חוששים לתייג את הילד שלנו כ-"מטופל", כדי לא לפגוע לו בביטחון העצמי?

לקריאה »