
תפקיד הרגשות
לא תמיד ילדים יודעים מה הם מרגישים, חשוב שהם יידעו מה התפקיד של כל רגש ורגש כי ככה הם יוכלו לזהות מה הם מרגישים ולפעול בהתאם
מאמרים עם ידע ותובנות שאספנו מהשטח על הערכה עצמית, מיומנויות חברתיות, גישה מודעת הקשר וספרות מקצועית ועוד
לא תמיד ילדים יודעים מה הם מרגישים, חשוב שהם יידעו מה התפקיד של כל רגש ורגש כי ככה הם יוכלו לזהות מה הם מרגישים ולפעול בהתאם
ילדים זה שמחה, לא? נראה שלא בדיוק. כמה באמת מדברים על הקשיים שהילדים מביאים איתם? כמה מדברים על הצד הפחות זוהר של ההורות והחינוך, על כאב הראש, הלחץ, והתחושה שאנחנו לא מספיק טובים? מצפים מאיתנו להיות תמיד חזקים ומלאי אהבה לילדים ומה אם קשה לנו ומה אם אנחנו מתחרפנים ורוצים קצת שקט? אז כן, לכולם קשה וילדים זה קשה. וזה בסדר לומר את זה בקול רם. זה לא אומר שאת מורה או אמא לא טובה.
ילדים רבים חווים רגשי נחיתות, לא בגלל מה שאחרים חושבים עליהם, אלא בגלל מה שהם חושבים שאחרים חושבים. במאמר הזה תגלו איך אפשר לשנות את הדרך שבה הילדים תופסים את עצמם ולמנוע מהם להרגיש חוסר ביטחון. נלמד איך לעזור להם להבין שהערך שלהם לא תלוי בדעתם של אחרים, ואיך לפרוץ את המחסום שמונע מהם להרגיש טוב עם עצמם
כדי שילדים יצליחו לא מספיק שהם יחלמו בגדול או יאמינו בעצמם. הם צריכים גם לעבוד קשה ולהתבסס על המציאות. אין טעם לחיות באשליה ולהעריך את עצמנו כשאין מה להעריך. חשוב שיהיה בסיס מציאותי לאמונה העצמית. ומה עושים כשהמציאות לא משהו? צריך להשקיע ולעבוד קשה
ביטחון עצמי והערכה עצמית, הם לא משהו שמשפר את איכות החיים של הילדים שלנו, הם לא פינוק או מותרות שנחמד שיהיו לילדים שלנו אבל לא כל כך נורא אם הם אינם. מדובר ביסודות בסיסיים ומהותיים שעליהם מבוססת כל האישיות של הילדים שלנו. חוסר ביטחון עצמי יכול לגרום לילדים להימנע מלנסות להתמודד עם אתגרים, מה שמוביל לכישלון כמעט ודאי. דרך דוגמאות מהחיים, הדגשתי במאמר הזה שהאמונה ביכולת של הילד להצליח היא תנאי בסיסי להצלחה, ושלפעמים כישלון נובע מכך שהילד אפילו לא ניסה
הילדים שלכם יודעים שהם טובים ומוצלחים? נהדר! אבל מה עם קצת צניעות? לא כולם מוצלחים כמוהם. איפה עובר הגבול בין הערכה עצמית, צניעות והתנשאות? כתבתי כאן על איך ללמד את הילדים להאמין בכוחות שלהם להצליח, להכיר את עצמם ואת הכישרונות שלהם ולצד זאת לא להיות שחצנים ומתנשאים
אתם מכירים את זה שיש לילד תירוץ על כל דבר? במאמר הזה כתבתי על הדרכים שיעזרו לכם ללמד את הילדים להפסיק עם התירוצים שלהם. גם בנושא התירוצים, השינוי מתחיל בנו, בשינוי הגישה שלנו. במקום לשאול את הילד "למה עשית את זה?" ולעודד אותו לתרץ תירוצים, נלמד אותו איך לשנות את ההתנהגות שלו לפעם הבאה. רוצים לדעת איך? כתבתי על זה כאן, כנסו לקרוא ותגלו
אנחנו יודעים שחשוב לתת לילדים להיות עצמאיים אבל לפעמים קשה לנו לראות אותם מתאמצים ולא מצליחים ולכן מתוך כוונה טובה אנחנו פותרים להם את הבעיות בקלות כדי להקל עליהם. ההתערבויות שלנו מגיעות מכוונות טובות אבל הן פוגעות ביכולת של הילדים לפתור את הבעיות בעצמם ויכולות לפגוע גם בהערכה העצמית ובמיומנויות החברתיות שלהם. המאמר הזה ילמד אתכם איך תוכלו להפסיק לפתור לילדים את הבעיות שלהם ואיך תצליחו לאפשר להם להתנסות בכוחות עצמם
מה הם ההבדלים בין ביטחון עצמי, הערכה עצמית גבוהה, הערכה עצמית נמוכה ורגשי נחיתות אצל ילדים? המאמר הזה יעשה לכם סדר במונחים השונים ויעזור לכם להבין, בצורה טובה יותר, איך אפשר לעזור לילד או לילדה שלכם
כולנו יודעים שהצלחה היא תוצאה ישירה של מאמץ והשקעה. אבל איך נוכל להסביר את זה לילדים בדרך פשוטה וברורה? כדי שנוכל לעודד את הילדים שלנו לפעול בצורה שתוביל אותם להצלחה חשוב שנלמד אותם את חוק הסיבה והתוצאה. מה זה אומר בפועל? שהצלחה בחיים מגיעה מעשייה מכוונת ושלמעשים שלנו יש תוצאות ברורות. מאמר עם כלים מעשיים שיעזרו לנו ללמד את הילדים שלנו שהצלחה היא תוצאה ישירה של השקעה ומאמץ
כולנו רוצים לגדל ילדים מלאי ביטחון עצמי, שמאמינים בכוחות של עצמם ויודעים איך להתמודד עם אתגרי החיים אבל לא תמיד אנחנו יודעים איך לעשות את זה. במאמר הזה תמצאו כלים מעשיים שיעזרו לכם לטפח את האמונה העצמית של ילדיכם כדי שהם יהיו מוכנים לחיים וידעו שהם יכולים להצליח בכל תחום שהם יבחרו
תארו לעצמכם שאתם עייפים מיום עבודה, רק צריכים שקט… הילד שלכם בן ה-5 מציק ומבקש שתשחקו איתו. איך תגיבו? או למשל תארו לכם שאתם אוספים את הילד שלכם בן ה-10 מחוג והוא לא נמצא כבר כמה ימים איפה שקבעתם, ואתם צריכים להתחיל לחפש אותו. איך תגיבו? חשוב שנעיר לילדים שלנו וחשוב שנחנך אותם, אבל איך נוכל לעשות את זה בדרך שתשמור על ההערכה העצמית שלהם ולא תפגע בהם? אם אתם רוצים לדעת איך להפוך מצבים קשים ומאתגרים להזדמנויות לחינוך והעצמה –המאמר הזה בשבילכם